Tenta imorgon, skjut mig nån! Plz 😫🔫


2 kommentarer

Frida, ssk-student på Gotland

14 Jan 2015 21:04

Jag har också tenta imorgon! Världens mest oklaraste tenta... Så vi får se hur det går. Vad har du tenta i/på?

LYCKA TILL :D

Svar: Har du? Åh jag hoppas det går bra för dig!! Vad har du om? Ja vi får helt klart se hur det går för mig med. Just nu är inte magkänslan den bästa, pluggade inte mycket alls under jul och nyår och veckorna innan det hade jag praktik och fokuserade enbart på uppgiften man skulle göra (jag skrev om hjärtsvikt). Tentan handlar om patofysiologon (orsaken till sjukdomen), läkemedel och omvårdnad vid hjärt- och kärlsjukdomar, lungsjukdomar och diabetes och metabolt syndrom och sår. Det är en ganska stor tenta och det är sååå svårt att hålla reda på allt!! Haha!! Stort lycka till åt dig! Hejja oss och jag hoppas vi båda sätter tentan! 😁
Marléne

Frida, ssk-student på Gotland

16 Jan 2015 11:55

Vi hade tenta i vårdvetenskap, det kom frågor om vårdhygien, lite receptfria läkemedel, lite mikrobiologi, hur man bemöter en patient och så var det frågor om stress, oro, nedstämdhet, migrän, allergi, förkylning. Tentan kändes helt okej, så jag tycker att jag borde få godkänt! :)
Hur gick det för dig? :)

Svar: Okej, mycket blandat då! Men det tycker jag ofta det kan vara haha 😝 min tenta kändes svår!! Inte haft tid eller ork att plugga så känner mig ganska osäker. Dock så brukar jag alltid vara det men ändå har allt gått bra hittills (nästan alltid fått maxpoäng 😝). Men vi får se, väntan är dock jäkligt dryg :/
Marléne

Kommentera

Publiceras ej